reklama

9 mesiacov

Byt ci nebyt?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 

Par jednoduchych slov sformulovanych do otazky.V jednoduchosti v ktorej sa skryva cely komplex zivota a nezivota. Tak ako 9 mesiacov je len jednoduchost ukryvajuca komplex noveho zrodu.Samozrejme len jednoduchost relativna v porovnani s ostatnym zivotom okolo nas ale specificka pre nas druh - cloveka.

Po rokoch uspechov a neuspechov sa zamyslam a pytam ako vsetci ostatny:" co je zmyslom zivota?"Otazka na ktoru existuje nespocet odpovedi a z ktorych snad ani jedna nieje uplne presna.Otazka, ktoru sa pytame skoro vzdy vtedy ,ked citime ze nas zivot, ktory prechadza dlhatanskou sinusoidou sa nachadza na jej spodnom okraji. Totalny neuspech, depresie, niekedy samovrazedne myslienky ,neucta voci sebe, obvinovanie vsetkych ostatnych z upadku vlastneho zivota ci stastia, sebalutost, hnev a pocit bezmocnosti. Nas zivot plynie ako film v ktorom hrame hlavnu rolu a zaroven musime zvladat rolu rezisera, producenta, dramaturga a vsetkych tych ostatnych bytosti, ktore to cele musia ovladat. Jedinou nevyhodou tohto realneho procesu je ze vsetko sa deje nazivo.Ziadny strih, ziadne opakovanie sceny, ziadne opravy.Jednoducho reality show. A tu su vsetky kamene urazu.Nevieme predvidat, nevieme uplne vzdy odhadnut dosledky nasho konania. Cely dej sa moze zmenit jedinym slovom, jedinou tisicinou sekundy, vzplanutim myslienky ci len jedinym krokom. Moj zivot sa zmenil presne tym istym sposobom. V jednej chvili, ked uz som stal na najvyssom bode zivotnej krivky sa mi zrazu poldlomili kolena, stale tu bola moja velka laska a vedel som ze to je moja opora. Ale kolena sa mi neprestali podlamovat a nakoniec som prisiel aj o to posledne co ma dokazalo drzat. Prezil som si to cele odznova, akoby ta krivka nemala konca kraja.Neustale opakovanie stupania a padov ma priviedla do zufalstva a tak teraz ked si myslim ze uz to horsie ani nemoze byt, citim ako sa ponaram este hlbsie.. Jedno vsak viem, ked dosiahnem dno , budem zase stupat a vsetko sa zmeni na lepsie.Neuspech nieje koniec sveta, ani koniec bytia. Je to vyzva ktoru chcem vziat do ruk.Chytit sa jej a zacat odznova.Zacat od seba a znovu sa narodit. Neobvinovat inych, stat pevne na vlastnych nohach, prestat sa lutovat a konecne pochopit co je zmyslom zivota, preco je lepsie byt ako nebyt.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



Vlastimil Vascq Vašák

Vlastimil Vascq Vašák

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na ceste za poznaním a . Zoznam autorových rubrík:  cubemind slipNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu